Pravidelná činnost – Jak pracovat s dětmi

Nové dítě ve skupině

Hned na začátku zjistíme ca 5 základních informací o dítěti (Jak jej máme oslovovat, zdravotní omezení, zájmy, adresa, kde se u nás vzal)

Dítě integrujeme postupně, respektujeme prvotní ostych

Potřeby dětí

5) Mám právo se svobodně rozhodovat.

4) Umím, dovedu, jsem šikula!

3) Mají mě rádi a chápou mě.

2) Jsem v bezpečí a ochrání mě.

1) Je mi teplo, nemám hlad, nic mě nebolí…

Komunikace s dětmi

  • Principy pozitivní respektující komunikace
  • Opakující se rituály
  • Pravidla – jasně definovaná, možnost vizualizace
  • Harmonogram

Komunikace s rodiči

  • Dodržování dohod.
  • Sendvič – ohledně náročných situací (při komunikaci nepříjemných věcí “přihodíme” např. pochvalu.)

Hra

  • Přirozená činnost
  • Získávání zkušeností, poznávání okolí.
  • Pocit seberealizace.
  • Hrou naplňujeme potřeby dětí.
  • Rozvíjení osobnosti dětí.
  • Hrou budíme emoce, poznáváme přání a motivace dětí.
  • Volná hra (připravené prostředí) / Řízené aktivity

Následující tabulka představuje strukturu vývoje her (Valenta, Muller 2004):

Prevence sexuálního zneužívání

Kontakty
Přesunout se na začátek