Pravidelná činnost – Jak pracovat s dětmi
Nové dítě ve skupině
Hned na začátku zjistíme ca 5 základních informací o dítěti (Jak jej máme oslovovat, zdravotní omezení, zájmy, adresa, kde se u nás vzal)
Dítě integrujeme postupně, respektujeme prvotní ostych
Potřeby dětí
5) Mám právo se svobodně rozhodovat.
4) Umím, dovedu, jsem šikula!
3) Mají mě rádi a chápou mě.
2) Jsem v bezpečí a ochrání mě.
1) Je mi teplo, nemám hlad, nic mě nebolí…
Komunikace s dětmi
- Principy pozitivní respektující komunikace
- Opakující se rituály
- Pravidla – jasně definovaná, možnost vizualizace
- Harmonogram
Komunikace s rodiči
- Dodržování dohod.
- Sendvič – ohledně náročných situací (při komunikaci nepříjemných věcí “přihodíme” např. pochvalu.)
Hra
- Přirozená činnost
- Získávání zkušeností, poznávání okolí.
- Pocit seberealizace.
- Hrou naplňujeme potřeby dětí.
- Rozvíjení osobnosti dětí.
- Hrou budíme emoce, poznáváme přání a motivace dětí.
- Volná hra (připravené prostředí) / Řízené aktivity
Následující tabulka představuje strukturu vývoje her (Valenta, Muller 2004):
Prevence sexuálního zneužívání
- Brožura o prevenci a řešení sexuálního zneužívání nejen v církvi
- Etický kodex ČCE pro organizaci pobytových akcí
Kontakty
- Prevence v ČCE, pomoc@e-cirkev.cz, 224 999 211, 731 124 530
- Linka bezpečí,pomoc@linkabezpeci.cz, 116 111